Bauda Schumacheriui (atnaujinta. vėl.)

Žinot, mane turbūt sudėtinga būtų pavadinti Michaelio gerbėju, fanu ar bent pritariančiu jam, bet dėl šios dienos nuobaudos turiu savo, nuo nieko nepriklausoma, nuomonę.
FIA reglamentas aiškus, tačiau kokiam velniui reik mosikuot žaliom vėliavom/jungti žalias šviesas? Taisyklėse yra prieštaravimas ir už tai baudžiamas lenktynininkas? Pardon…
Logiškiausiais sprendimas – sugrąžintio MS į 6-ą vietą ir tiek, mat 20 sekundžių bauda yra pernelyg didelė.
Hau!

Pasakos pabaiga. Gerai bent jau tas, kad FIA, cituoju, “sutiko artimiausioje ateityje apsvarstyti „Formulės-1“ taisyklių straipsnį, kuriuo remiantis buvo skirta bauda.”
Life goes on.

Dar naujiena. Tik šita beletristika vargu, ar sugrąžins Schumacherį į 6-ą (net ne 5-ą) vietą Monaco GP klasifikacijoje.

13 thoughts on “Bauda Schumacheriui (atnaujinta. vėl.)

  1. Teisėjai gali tik įspėti arba skirti drive-through. Jie negali paimti ir nustumti pozicija žemyn. Čia tau ne GO-1 teisėjavimo nesąmonės, kai jūs stumdot taip, kaip jums nuotaika šviečia. Ir ačiū dievui. Yra nusižengimas – yra jam numatyta bausmė. All clear. Pardon.

    O dėl baudos nesąmoningumo tai pritariu. Iš principo tai toks atvejis, pagal kurį nubausta taisyklėse, buvo Australija 2009 ir jis atrodė visiškai kitaip. Saugos automobilis suko į boksus prieš finišą, bet toliau buvo mojuojama geltonomis vėliavomis ir rodomos SC lentelės. Šį kartą to nebuvo…

    Australija 2009 finišas:

    Like

  2. Australija viskas puiku. Geltonos veliavos reiskia NO overtaking. Siuo atveju bauda paskirta (pats jos paskirymas) neteisingas, nes viskas vyko pagal lenktynininkam zinoma tvarka: yellow – do not, green – DO IT!
    O jau po to kalbeti galima apie sekundes ir kitas nesamones, nors pasikartosiu, pats faktas yra klaida.

    Like

  3. FIA tai šioj srityj nepralenkiami. Sugalvoja taisykles, kad paskui viskas tampa dar komplikuočiau.

    O kas dėl šios situacijos, tai yra ne vienas, o du niuansai. Vienas – dėl žalios spalvos. Čia kaip ir viskas visiems aišku t.y. jos rodymas prieštaravo pačios spalvos sampratai. Antras niuansas – saugos automobilio fazė. Vėl gi yra dvi situacijos (Kinijos GP, kai LH kažką aplenkė pasitraukus SC, ir šiandieninė, kai lenkti jau nebegalima). Ir SC supratimas yra skirtingas. Reziumuojant, iš dviejų paprastų dalykų (žalia vėliava ir SC) padarė mišrainę, kur sunku atskirti kas yra kas.

    Like

  4. tadas – kinijoj aplenke teisetai LH, nes tai dare po spec linijos uz kurios jau galima lenkti. Nuo 2010 metu lenkti galima pravaziavus safety car linija o ne starto/finiso linija.

    Like

  5. Manau taisykles gan painios ir todel patys teisejai cia suklydo parode zalias veliavas.

    Jei butu lenktynese bent dar vienas ratas viskas ten butu buve gerai ir teisetai, bet gavos taip kad trasa isvale paskutiniam rate ir pranese kad trasa laisva ir saugos automobilis pasitrauks i boksus. Marsalai pasielge taip kaip turetu elgtis jei butu ne paskutinis ratas, o deja tai buvo paskutinis ratas ir galiojo taisykles isimtis. Bauda paskirta pagal taisykles, bet teiseju darbas trasoje buvo klaidingas, kaip tokioje situacijoje rast teisinga iseiti net as nezinau.

    Like

  6. Nelabai suprantu dėl ko tiek diskutuojama. Dė to, jog “nubaudė Šumį” ar dėl to, kad kažką “nubaudė”? Tai ne pirmas kartas kai FIA/F-1 reglamente, taisyklėse išryškėja kažkokia tai skylė. Jų visada buvo. Yra taisyklės, kad ir kokios jos protingos/neprotingos būtų, kurioms buvo nusižengta, todėl buvo paskirta bausmė. “As the overtaking manoeuvre was in breach of Article 40.13 of the 2010 F1 Sporting Regulations, the Stewards decided to impose a drive through penalty..” Viskas. Galų gale F-1 kasmet įvyksta “kažkas” kas sukelia gan nemažą diskusijų bangą.
    Man tiesa sakant iškilo toks klausimas: o kodėl F-1 vengiama finišo važiuojant paskui saugos automobilį? Nes tai atrodys per daug amerikietiškai? Gi lenktynės paskui SC galėjo pasibaigti jau paminėtoje Australijoje ir savaitgalį Monake. Tada nebutų nutikę tokių “nesąmonių”.

    Like

  7. Yra teisėj toks principas, kuris šiek tiek perfrazavus skambėtų taip: jeigu kaltintojo veiksmai prisidėjo prie kaltininko kaltės atsiradimo, tai ši yra mažinama arba kaltininkas visai nuo jos atleidžiamas. Šiuo atveju FIA, skirdama _normalią_ baudą, absoliučiai neatsižvelgė į tai, kad lenkimo metu trasoje degė žalios šviesos. Jeigu ir buvo MS kaltė dėl reglamento pažeidimo, tai ji dėl FIA nepateisinamo neapdairumo, turėjo būti bent jau sumažinta.

    Like

  8. Taip, AB, tu teisus del finiso paskui SC. As irgi nesuvokiu kodel to vengiama. Gal del graziu foto nebuvimo? 😉
    Anyway, viskas, kas cia pakomentuota visu, yra tiesa, taciau lenktyniu direktoratas suklydo, o kas konkreciai suklydo – marshalai, mosave ne ta spalva, teisejai, paskyre bauda ar taikos balandis – nesvarbu.

    Svarbu, kad sporta priziurinti organizacija suklydo ir nesvarbu kuriame etape.

    Like

  9. Bet yra vienas įdomus dalykėlis: kas prisimena lenktynes Kinijoje? Jose Hamiltonas ne tik išstumė savo varžovą (Webber’į berods), bet ir jį aplenkė. Jis baudos negavo. O Šumis už ką gavo? Aaa, teisingai, jis juk ne Hamiltonas ir jam įspėjimo negalima duoti. Atsiprašau, bet FIA sumalė š*dą.

    Like

  10. 2009 ir 2010 lyginti negalima, nes skirias reglamentai SC ir linijos ir t.t.

    SC i boxus uzvaziavo, veliavos zalios, jei butu lenktyniu vidurys – viskas OK, o kadanti tai paskutinis lenktyniu ratas – reikia ramiai nuvaziuot iki finiso…

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s